Velkommen til hjælpecentret
Søg efter et emne
Eller gennemse efter emne
For at hjælpe dig med at planlægge og få mest muligt ud af din næste rejse, giver vi dig gerne nogle generelle tips og anbefalinger til destinationer, f.eks.:
- Must-sees
- De bedste ting at lave
- Hvor mange dage du har brug for
- Det bedste tidspunkt til et besøg
For udvalgte byer kan du også finde en kurateret 48-timers rejseplan med de mest ikoniske oplevelser. Bemærk, at tilgængeligheden af disse ruter kan afhænge af det sprog, du ser vores websted på. Du kan få adgang til disse oplysninger ved at søge efter en by i søgefeltet på vores hjemmeside.
Du kan mærke aktiviteter af særlig interesse og gemme dem på en ønskeliste. Du skal blot klikke på hjerteikonet på en aktivitetsside eller et kort. Du kan hente dine ønskelister ved at klikke på hjerteikonet øverst på vores hjemmeside.
Når du går ind på din destination eller attraktion i søgefeltet på vores website, ser du en liste over aktiviteter. Du kan sortere søgeresultaterne for at se vores topanbefalinger eller de aktiviteter, der er vurderet højest af andre GetYourGuide-kunder.
På aktivitetssiden skal du klikke på områdekategorierne over aktivitetsnavnet for at få yderligere oplysninger om planlægningen af dit besøg, topattraktioner og andre aktiviteter i samme område.
Når du går ind på din destination i søgefeltet i vores app, kan du se anbefalede aktiviteter og attraktioner på denne destination. Hvis du indtaster en attraktion, ser du vores favoritter til denne attraktion og andre forslag i nærheden.
For at hjælpe dig med at finde den mest passende aktivitet foreslår vi at bruge filtre til at indsnævre dine søgeresultater. Du kan filtrere efter kategori (f.eks. entrébilletter, heldagstur), pris, sprog, varighed og service (f.eks. tilgængelighed for kørestole, privat tur, hotelafhentning). Her ser du hvordan:
• Indtast din destination eller attraktion i søgefeltet
• Klik på "Søg"
• Scroll til filtrene i venstre side
• Åbn den sektion, du er interesseret i
• Klik i afkrydsningsfeltet for at anvende filtret
Du kan booke din aktivitet online og modtage din bookingbekræftelse pr. e-mail sammen med et link til download af GetYourGuide-appen. Her er, hvad du skal gøre:
• Find en aktivitet, vælg antallet og typen af deltagerne, en dato og et sprog (hvis relevant)
• Vælg en mulighed og et starttidspunkt (hvis relevant)
• Indtast dine oplysninger
• Hvis din booking er berettiget til en annulleringsopgradering, kan du tilføje denne til dit køb. Se mere information i artiklen 'Annulleringsopgradering'
• Vælg en betalingsmetode og gennemfør købet
Både vores website og app viser den aktuelle tilgængelighed for alle vores aktiviteter. På websitet skal du bare vælge antal deltagere og en dato og derefter klikke på "Tjek dine muligheder". I appen skal du trykke på "Book nu" for at vælge antal deltagere og en dato.
Farverne gør det let at se, hvilke datoer der er tilgængelige. Alle datoer der er markeret med grønt er tilgængelige, så du kan booke aktiviteten til en hvilken som helst af disse datoer. Hvis en dato er markeret med grå, betyder det, at aktiviteten er fuldt booket, ikke finder sted, eller endnu ikke er åben for booking på denne dato.
Husk, at for at modtage nøjagtige oplysninger om tilgængelighed er det vigtigt, at du indtaster det nøjagtige antal personer, du ønsker at booke til. Tilgængeligheden kan ændre sig afhængigt af det antal deltagere, du vælger.
Hvis der tilbydes forskellige tidsrum, kan du se, hvilke der er tilgængelige efter at have valgt en grøn dato. Aktiviteter, der har åbnings-/driftstidspunkter i stedet for specifikke tidsrum kan besøges når som helst indenfor disse tidsrum.
Oplysningerne om tilgængelighed opdateres løbende af aktivitetsudbyderne. Hvis en dato endnu ikke er åben for booking (for eksempel hvis du vil bestille i god tid), vil vi råde dig til at tjekke igen lidt tættere på den pågældende dato.
Husk, at vi ikke har ventelister til vores aktiviteter, men tilgængeligheden kan ændre sig, også i sidste øjeblik. Derfor er det altid en god idé at vende tilbage til vores website eller app for at tjekke de nyeste tilgængelighedsoplysninger.
Afhængigt af aktiviteten tilbyder vi forskellige priser til forskellige aldersgrupper (f.eks. barn, studerende, voksen, senior). Du kan se de tilgængelige prismuligheder, når du vælger antallet af deltagere på en aktivitetsside. Du skal muligvis klikke på "Vis mere" for at se hele listen. Vi kan ikke tilbyde forskellige priser baseret på andre kriterier (f.eks. rabat til handicappede eller rabat til militærfolk).
For nogle af vores aktiviteter kan nogle aldersgrupper kunne deltage gratis uden brug af en billet. Der skal muligvis bookes en billet et andet sted (på attraktionens website eller ved personligt fremmøde). Hvis dette er tilfældet for den aktivitet, du er interesseret i, kan du se flere oplysninger, når du vælger antallet af deltagere og/eller i "Vigtig information"-sektionen på aktivitetssiden.
"Fra"-prisen informerer dig om den bedste pris, der er tilgængelig for en aktivitet. Her finder du også information om, om prisen er per person eller for en gruppe. Husk, at "Fra"-prisen kan afhænge af forskellige faktorer, f.eks. aktivitetsdatoen eller den valgte mulighed. I sjældne tilfælde kan prisen muligvis skaleres efter antallet af deltagere i din gruppe. Dette betyder, at "Fra"-prisen kun gælder, hvis du bestiller aktiviteten til et bestemt antal personer.
Desværre er det ikke muligt at tilpasse en aktivitet. Vi kan kun tilbyde en aktivitet, som den er beskrevet på vores website eller i appen.
Hvis du har særlige behov, kan du tjekke artiklen "Egnede aktiviteter" for mere information om, hvordan du søger efter aktiviteter, der opfylder dine krav.
For at se, hvad der er inkluderet i en aktivitet, skal du gå til "Inkluderet"-afsnittet på aktivitetssiden. De inkluderede dele har et grønt flueben foran sig, og det der ikke er inkluderet har et rød kryds foran sig. Ting der ofte er inkluderet eller ikke inkluderet: mad og drikkevarer, entrébilletter, guide, transport, osv. Husk, at nogle at de inkluderede dele kan afhænge af den bookede mulighed.
For at finde ud af mere om aktivitetens turplan (f.eks. hvilke stop der er inkluderet), kan du tjekke aktivitetens "Beskrivelse"-afsnit.
Hvis du ikke kan finde de oplysninger, du har brug for, og allerede har booket aktiviteten, skal du kontakte aktivitetsudbyderen. Du kan finde deres kontaktoplysninger i din bookingbekræftelse.
Du kan se en aktivitets varighed i "Om aktiviteten"-afsnittet på aktivitetssiden. Dette angiver, hvor længe en aktivitet varer (inklusive rejsetid, hvis relevant).
Varigheden angives for aktiviteter, der har faste start- og sluttidspunkter (f.eks. guidede ture og heldagsture). Aktiviteter uden faste start- og sluttidspunkter (f.eks. city-kort, hop-on hop-off-ture eller tidsspecifikke billetter) viser i stedet en gyldighedsperiode. For tidsspecifikke billetter skal du tjekke "Det skal du vide"-afsnittet eller din billet/voucher for detaljer om eventuel fleksibilitet med hensyn til entrétidspunkt.
For at se starttidspunkter eller åbnings/driftstider, skal du vælge en dato og klikke "Tjek dine muligheder". Hvis du allerede har booket din aktivitet, kan du også finde denne information på din voucher.
Du kan finde en beskrivelse af rejseplanen og stoppestederne langs ruten i "Beskrivelse"-sektionen på aktivitetssiden. Hvis du kigger på vores website skal du klikke på "Se mere" for at se hele teksten. Hvis du bruger vores app, skal du trykke på "Fuld beskrivelse" (iOS) eller "Se den fulde beskrivelse" (Android) for at se disse oplysninger.
Husk, at det ikke er muligt at skræddersy en rejseplan.
For at se en aktivitets krav og begrænsninger skal du tjekke følgende afsnit på aktivitetssiden:
- Hvad du skal have med: Ting, der er nødvendige eller anbefalede til aktiviteten.
- Ikke tilladt: Genstande, du ikke må have med dig under aktiviteten, og/eller enhver form for påklædning eller adfærd, der ikke er tilladt.
- Ikke egnet for: Personer, der ikke må deltage i denne aktivitet (f.eks. personer over eller under en vis alder, gravide kvinder og personer med svækket helbred). Af tilgængeligheds- eller sikkerhedshensyn eller på grund af indholdet er det muligt, at en aktivitet ikke er egnet for alle.
- Om denne aktivitet: Er aktiviteten tilgængelig for kørestolsbrugere? Hvis det er tilfældet, vil du se et 'Kørestolstilgængelig'-ikon.Hvis dette ikon mangler, er aktiviteten ikke tilgængelig for kørestolsbrugere.
Bemærk, at yderligere oplysninger også står i afsnittet "** Vigtig information"** .
Hvis du ikke kan finde de oplysninger, du har brug for, og allerede har booket aktiviteten, skal du kontakte aktivitetsudbyderen. Du kan finde deres kontaktoplysninger i din bookingbekræftelse.
Generelle Covid-19-rejserestriktioner:
Da de lokale sundheds- og indrejsekrav ofte justeres, anbefaler vi, at du tjekker de officielle regler på regeringswebsite(s) for din destination for at få de seneste oplysninger om: lukninger, vacciner, karantænebestemmelser, PCR-tests osv.
Aktivitetsspecifikke Covid-19-forholdsregler:
Hvis du allerede har booket aktiviteten, kan du se aktivitetsspecifik Covid-19-information på din voucher.
Hvis du ikke kan finde de oplysninger, du har brug for, kontakt aktivitetsudbyderen for at få lokale oplysninger om restriktioner. Du kan også finde deres kontaktoplysninger på din voucher.
For at vide, om der vil være andre personer i din aktivitetsgruppe, skal du tjekke, om muligheden er privat eller offentlig.
Når du går ind på din destination eller attraktion i søgefeltet, ser du en liste over aktiviteter. Hvis en aktivitet er anført som "Privat tur" eller nævner "Privat gruppe", er der ikke andre deltagere med. På vores website kan "Privat gruppe" også være nævnt i "Om aktiviteten"-sektionen.
Aktiviteter kan også tilbydes som både private og offentlige ture afhængigt af den reserverede mulighed.I dette tilfælde vil "Mulighed for privat gruppe" være nævnt i "Om aktiviteten"-sektionen. Uanset om du bestiller på vores website eller via appen, kan du se, hvilken mulighed der tilbydes som en privat tur i starten af bookingprocessen.
Nogle af aktivitetsudbyderne angiver mulig gruppestørrelse for en offentlig tur. Hvis det er muligt, finder du informationen under "Om aktiviteten" på aktivitetssiden eller når du vælger en tur.
Hvis du ikke kan finde de oplysninger, du har brug for, og allerede har booket aktiviteten, kontakt da aktivitetsudbyderen. Deres kontaktoplysninger står på din voucher.
For at se, om du kan tage dit kæledyr (f.eks. hund) med på aktiviteten, skal du tjekke afsnittene 'Ikke tilladt' og/eller 'Vigtig information' på aktivitetssiden.
Hvis ingen kæledyrspolitik er angivet på vores website/app, og du allerede har booket aktiviteten, skal du kontakte aktivitetsudbyderen. Du kan finde deres kontaktoplysninger i din bookingbekræftelse.
For at se, om mad og/eller drikkevarer er inkluderet i din aktivitet, tjek afsnittet "Inkluderet" på aktivitetssiden. Husk, at yderligere oplysninger også står i afsnittet "** Vigtig information"** . For nogle aktiviteter er frokost eller aftensmad valgfri og kan vælges enten som en mulighed, før aktiviteten lægges i indkøbskurven, eller som tilkøb ved kassen.
Hvis du ønsker at specificere kostkrav (såsom vegetarisk, vegansk, glutenfri osv.) og ikke blev bedt om at gøre det under bookingprocessen, eller har brug for yderligere information, skal du kontakte aktivitetsudbyderen. Du kan finde deres kontaktoplysninger i din bookingbekræftelse.
Du modtager en PDF-voucher med GetYourGuide-logo på, når din booking er blevet bekræftet. For nogle attraktioners vedkommende sender vi aktivitetsudbyderens billet i stedet (se mere information om billetter i artiklen 'Billetaktivering og gyldighed').
På voucheren finder du dine bookingdetaljer, den hovedrejsendes navn og andre vigtige oplysninger som: afhentnings- eller mødested, gyldighedsperiode, hvad du skal medbringe til din aktivitet og din aktivitets afbestillingsregler. Derudover finder du den pinkode, du skal bruge til at annullere eller omplanlægge din booking. Både aktivitetsudbyderen og GetYourGuides kontaktoplysninger er også angivet på voucheren, hvis du har brug for hjælp med din booking.
De fleste af aktivitetsudbyderne accepterer vouchere både på mobil og i papirform.
Hvis en aktivitetsudbyder kun accepterer udskrevne vouchere, vil du se et ikon "Udskrevet voucher påkrævet" i afsnittet "Om denne aktivitet" på aktivitetssiden.
Hvis du allerede har booket aktiviteten, og du skal bruge en udskrevet voucher, kan du finde disse oplysninger på din voucher.
Når du booker vore aktiviteter, får du i de fleste tilfælde øjeblikkelig bekræftelse, og vi sender din voucher automatisk fra adressen do-not-reply@getyourguide.com lige efter købet. Husk at tjekke din spammappe, da vores e-mail nogle gange kan ende der. Hvis du har oprettet en GetYourGuide-konto, kan du også få adgang til din voucher via bookingsiden.
Nogle bookinger skal bekræftes af aktivitetsudbyderen. I sådanne tilfælde vil du modtage din voucher inden for 48 timer efter købet. I afsnittet "Om denne aktivitet" på aktivitetssiden kan du se, om der ikke tilbydes øjeblikkelig bekræftelse for den valgte aktivitet.
For at finde din mobilvoucher skal du klikke på "Bookinger" nederst på din appskærm. Klik på "Kan du ikke finde din booking?", indtast din e-mailadresse og klik på "'Send kode". Vi sender dig en verificeringskode, som du kan bruge til at se din booking og mobilvoucher i appen.
Hvis din booking blev foretaget med en forkert e-mailadresse, eller du på anden måde stadig ikke har adgang til din voucher, informer os derom via kontaktformularen nedenfor. Hvis det haster, skal du ikke tøve med at ringe til os eller chatte med os. Vores kontaktoplysninger finder du nederst på denne side.
For nogle aktiviteter skal GetYourGuide-voucheren ombyttes til en billet, inden du kan deltage i aktiviteten.
Hvis aktiviteten kræver ombytning af voucher, kan du finde mere information på selve voucheren. Øverst på din voucher står der: "Dette er ikke en billet. Denne voucher skal ombyttes, før du kan deltage i aktiviteten." Du finder yderligere oplysninger i afsnittene "Mødested" og "Vigtigt" på din voucher.
Hvis du ikke har booket endnu, så gå til afsnittet "Om denne aktivitet" på aktivitetssiden. Hvis en ombytning er påkrævet, vil "Mobil billetsalg" gøre dig opmærksom på, at "vouchere skal ombyttes til billetter." Yderligere oplysninger om, hvordan dette fungerer, står i afsnittet "Mødested", som du finder ved at scrolle ned ad siden.
Når din booking er bekræftet, sender vi normalt en GetYourGuide-voucher til dig via e-mail (for mere information om vouchers se artiklen 'Bookingbekræftelse og voucher'). For nogle attraktioner sender vi dig dog den faktiske billet fra aktivitetsudbyderen.
For at tjekke en billets gyldighedsoplysninger før booking, skal du gå til "Om billetten"-sektionen på aktivitetssiden. Hvis du vil vide mere om, hvor du skal aktivere din billet, kan du se beskrivelsen af mødestedet. Du kan også finde yderligere oplysninger i "Det skal du vide"-sektionen.
Efter at du har booket en aktivitet, kan du også finde disse oplysninger i den bookingbekræftelse, vi har sendt til dig via e-mail.
Før du køber
Se detaljerne for mødestedet på oplevelsessiden i afsnittet 'Mødested'.
Når du har købt
Se detaljerne for mødestedet på din voucher.
Hvis noget er uklart, er den hurtigste måde at få et svar på at kontakte aktivitetsudbyderen. Du finder deres kontaktoplysninger på din voucher. Vi kan også kontakte aktivitetsudbyderen for dig, men du skal huske, at det vil tage længere tid.
Du kan angive din afhentningsadresse, når du booker en aktivitet. Ved kassen vil vi bede dig om at vælge dit afhentningssted. Hvis afhentning ikke tilbydes fra det sted, vil du se en liste over nærliggende muligheder, du kan vælge imellem.
Du kan også give os disse oplysninger efter at have gennemført bookingprocessen. Hvis du vælger at oplyse dit afhentningssted på et senere tidspunkt, sender vi dig en påmindelsesmail med et link til din bookingside, hvor du kan opdatere din afhentningsadresse.
Hvis du har spørgsmål vedrørende din afhentning, kontakt aktivitetsudbyderen direkte. Du kan finde deres kontaktoplysninger på din voucher.
For at tjekke en billets gyldighedsoplysninger før booking, skal du gå til "Om aktiviteten"-sektionen på aktivitetssiden. Hvis aktivitetsudbyderen tilbyder afhentning, vil du se et "Afhentning inkluderet"-ikon og afhentningsområdet. Hvis dette ikon mangler, har aktiviteten et mødested (detaljerne kan findes nederst på aktivitetssiden), og personlig afhentning tilbydes ikke.
Hvis du allerede har booket aktiviteten, kan du finde dine afhentningsoplysninger på din voucher. Denne information angiver, om aktivitetsudbyderen vil afhente dig på starttidspunktet for aktiviteten, eller om de vil kontakte dig for at aftale dit afhentningstidspunkt.
Du kan se en aktivitets mødested, afhentnings- eller afsætningsadresse på aktivitetssiden. Husk, at ingen af disse kan ændres før booking.
Hvis du allerede har booket aktiviteten, kontakt aktivitetsudbyderen direkte. Deres kontaktoplysninger finder du på din voucher.
Ændring af et mødested, afhentnings- eller afleveringsadresse finder sted efter aktivitetsudbyderens skøn, så det kan ikke garanteres. Husk, at hvis de accepterer din anmodning, vil denne ændring ikke stå på din voucher eller i din bookingoversigt.
Hvis du kommer for sent til mødestedet eller afhentningsstedet, skal du ringe til aktivitetsudbyderen. Du kan finde deres telefonnummer på din voucher.
Hvis aktivitetsudbyderen ikke reagerer, kontakt os via telefon eller chat. Vores kontaktoplysninger findes nederst på denne side.
Kontroller først oplysninger om mødestedet på din voucher. Hvis du bruger vores app, skal du trykke på "Find mødested". Når du trykker på "Rutevejledning" åbnes Google Maps med rutevejledning til dit mødested.
Hvis du stadig ikke kan finde mødestedet, skal du ringe til aktivitetsudbyderen. Du kan finde deres telefonnummer på din voucher.
Hvis aktivitetsudbyderen ikke reagerer, kontakt os via telefon eller chat.
Sørg for, at du er på det rigtige mødested eller afhentningssted på det rigtige tidspunkt. Du skal også tjekke det telefonnummer og den e-mailadresse, du oplyste, da du bookede, for at se, om aktivitetsudbyderen har forsøgt at kontakte dig.
Da din chauffør eller guide muligvis ikke er fra GetYourGuide, skal du kigge efter aktivitetsudbyderens navn. Det står på din voucher. I vores app skal du trykke på "Se bookingoplysninger" og rulle ned til "Aktivitetsudbyder".
Hvis du stadig ikke kan finde din chauffør eller guide, skal du ringe til aktivitetsudbyderen. Telefonnummeret står under deres navn på din voucher eller i afsnittet "Information om aktivitetsudbyderen" i vores app.
Hvis aktivitetsudbyderen ikke reagerer, kontakt os via telefon eller chat. Vores kontaktoplysninger finder du nederst på denne side.
Hvis din aktivitet inkluderer rejsesouvenirs (f.eks. billeder eller videoer), som du har købt på stedet, men endnu ikke modtaget, eller hvis du har mistet en personlig genstand under aktiviteten, bedes du kontakte aktivitetsudbyderen. Deres kontaktoplysninger står på din voucher.
Du kan ændre en dato eller et tidspunkt for en booking med det samme, ved at tilføje dit bookingnummer og din PIN herunder. Du finder begge dele på din voucher.
Ikke alle bookinger kan ændres. Se mere information på din voucher.
For at tilføje deltagere skal du foretage en ny booking til de ekstra deltagere. Vi kan ikke tilføje deltagere til en eksisterende booking for dig, da dine betalingsoplysninger er fuldt krypteret under bookingprocessen af sikkerhedsmæssige årsager.
Alternativt kan du annullere din booking og ombooke til det korrekte antal deltagere. Inden du annullerer, skal du kontrollere din bookings afbestillingspolitik, og at din valgte aktivitet er tilgængelig for det nye deltagerantal.
Hvis du ønsker at fjerne deltagere fra din booking, brug værktøjet nedenfor ved at tilføje din bookingreference og PIN-kode. Du kan finde dem i din e-mail med bookingbekræftelse.
Husk afbestillingspolitik for din aktivitet. Nogle bookinger kræver også et minimum antal deltagere, og aktiviteten kan muligvis ikke finde sted med et mindre antal deltagere.
Du kan kun bytte din booking eller ændre turmuligheder (såsom at tilføje en lydguide eller skip-køen-adgang) ved at afbestille din booking og booke den igen.
Før du gør dette, skal du tjekke, om du kan afbestille din nuværende booking. Det kan du se på din bookingbekræftelse.
Ved visse reservationer kræver aktivitetsudbyderen oplysninger fra dig inden din ankomst. Det kan være kostrestriktioner, alder eller en hoteladresse.
Kontakt aktivitetsudbyderen direkte, hvis du har brug for at opdatere deltageroplysninger. Du finder partnerens kontaktoplysninger på din voucher.
Når din booking er bekræftet, kan du kontakte aktivitetsudbyderen direkte via telefon eller e-mail. Deres kontaktoplysninger finder du på din voucher.
Både din og aktivitetsudbyderens e-mailadresse holdes anonyme, da e-mails vil blive sendt via midlertidige e-mailadresser. Det betyder, at du kan bruge din almindelige e-mailudbyder til at sende og modtage beskeder fra aktivitetsudbyderen, uden at aktivitetsudbyderen kan se din personlige e-mailadresse. Al kommunikation til og fra de midlertidige e-mailadresser gemmes, så vi kan hjælpe dig, hvis der er sket en misforståelse, eller hvis der opstår en uenighed.
Bemærk, at aktivitetsudbyderens midlertidige e-mailadresse udløber 7 dage efter din aktivitet. Hvis du stadig har brug for hjælp efter dette tidspunkt, skal du kontakte os. Vores kontaktoplysninger finder du nederst på denne side.
Anmeldelser er en fantastisk måde at give feedback til aktivitetsudbyderne og hjælpe andre rejsende med at vælge uforglemmelige oplevelser.
Bemærk, at anmeldelser bør afspejle din oplevelse i forbindelse med en aktivitet. De bør ikke evaluere GetYourGuide-bookingprocessen eller -tjenesten.
Vi sender dig en e-mail med et link, så du kan indsende en anmeldelse dagen efter din aktivitet.
Hvis du vil annullere din booking i henhold til afbestillingsreglerne, brug værktøjet nedenfor ved at indtaste din bookingreference og pinkode. Du kan finde dem på din voucher.
Du modtager refusionen direkte via den samme betalingsmetode, som du brugte til bookingen. Bemærk, at der vil gå mindst 3-5 hverdage, før refusionen bliver vist på dit kort/din konto.
Hvis du annullerer en reservation, bekræfter vi din afbestilling via e-mail. Tjek din spammappe, hvis du ikke øjeblikkeligt modtager bekræftelse. Du kan også tjekke din bookingstatus i din bookingoversigt eller i Bookinger på din GetYourGuide-konto (hvis du har oprettet en). I vores app skal du trykke på "Historik" øverst i højre hjørne på "Bookinger"-skærmen.
Hvis du annullerer din booking i overensstemmelse med afbestillingspolitikken, foregår din refundering automatisk via den samme betalingsmetode, du brugte til at booke aktiviteten. Du vil kunne se overførslen på din konto inden for 3-5 hverdage.
Du finder information om din bookings aflysningsregler på din voucher. Din booking er enten fuldt ud eller delvist refunderbar, eller ikke refunderbar, afhængigt af aktivitetsudbyderens politik. Alle aflysningsmulige bookinger viser en deadline for aflysning på voucheren.
I samarbejde med Companjon, vores forsikringsudbyder, tilbyder vi flere forskellige afbestillingsopgraderinger, som giver dig større fleksibilitet ved afbestilling af din booking. Afbestillingsopgraderinger giver dig mulighed for at afbestille en booking uanset årsag i din dækningsperiode for den bookede aktivitet til gengæld for et udbetalingsbeløb.
Når du booker en aktivitet, bestemmes den tilgængelige afbestillingsopgradering af aktivitetens afbestillingsregler. Denne opgraderingsmulighed og dækningsperioden vil blive vist i kassen før dit køb, og vil blive angivet under overskriften 'Medlemsoplysninger' i dit medlemscertifikat efter købet. For eksempel, hvis aktiviteten ikke kan refunderes, kan du vælge at inkludere annulleringsopgraderingen, som giver dig mulighed for at annullere op til 24 timer før aktiviteten begynder. Dette sikrer en fuld udbetaling, inklusive både din bookings værdi og opgraderingsomkostningerne.
Vær opmærksom på, at muligheden for at tilføje en afbestillingsopgradering kun er åben for personer inden for Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) på bookingtidspunktet. Denne opgradering bliver tilbudt, hvis din booking opfylder de berettigelseskriterier, der er beskrevet i 'Vilkår og betingelser'. Husk, at du kun kan købe opgraderingen i kassen, når du foretager din booking.
Du kan se 'Vilkår og betingelser' her:
Hvis du har købt en afbestillingsopgradering før den 18. september 2023, bedes du henvise til de dokumenter, der er vedhæftet e-mailen med din bookingbekræftelse.
Hvis du har brug for at annullere din booking, kan du se flere oplysninger i artiklen 'Annuller booking'.
Hvis du ønsker at beholde din booking, men annullerer afbestillingsopgraderingen, skal du annullere din booking og booke aktiviteten igen uden at tilføje opgraderingen.
Hvis du har brug for at fjerne 1 eller flere deltagere, skal du kontakte os. Vores kontaktoplysninger finder du nederst på denne side.
I det usandsynlige tilfælde, at aktivitetsudbyderen bliver nødt til at annullere din booking, gør de deres bedste for at tilbyde en alternativ dato og et alternativt tidspunkt. Hvis der ikke er et tilgængeligt alternativ, eller et der er acceptabelt for dig, annullerer vi og refunderer din booking fuldt ud.
Hvis du har modtaget en e-mail fra os, der bekræfter afbestillingen, foretages din refusion automatisk via den samme betalingsmetode, som du brugte til at booke aktiviteten. Du bør kunne se overførslen på din konto inden for 3-5 hverdage.
Hvis aktivitetsudbyderen informerede dig om annulleringen af din booking, og du ikke har modtaget en bekræftelsese-mail fra os, skal du kontakte os via formularen herunder.
Da vi er en online-bookingplatform, skal hele booking- og betalingsprocessen gennemføres enten på vores hjemmeside eller i appen. Du kan vælge mellem flere forskellige betalingsmetoder:
- Kredit- eller betalingskort (VISA, Mastercard, Maestro, American Express, JCB, Discover og Bancontact)
- PayPal
- Google Pay
- Apple Pay
- Klarna
- Sofort
- iDEAL
- Book nu, og betal senere
Hvilke betalingsmuligheder er tilgængelige, kan afhænge af din valgte valuta eller land. Du kan se alle de betalingsmetoder, du har til rådighed under bookingprocessen.
'Reservér nu og betal senere' giver dig mulighed for at booke din aktivitet i dag og betale på et tidspunkt, der passer dig bedre.
Så snart du har booket, sender vi dig en reservationsbekræftelse på e-mail. Du kan derefter betale når som helst op til 72 timer før aktiviteten begynder, hvorefter dit kreditkort automatisk debiteres. Hvis du booker flere aktiviteter på samme tid, bliver du opkrævet 1 gang for dem alle 72 timer før den første aktivitet begynder. Når betalingen er gennemført, modtager du en ny e-mail med din(e) voucher(e).
Bemærk, at aktiviteter skal bookes senest 72 timer i forvejen, og at gavekoder ikke kan indløses, når du vælger denne betalingsmetode. Derudover skal aktiviteterne tilbyde gratis afbestilling og give øjeblikkelig bekræftelse. Du kan se, om en aktivitet er berettiget til 'Reservér nu og betal senere' i afsnittet "Om denne aktivitet" på aktivitetssiden.
Du kan indtaste gave- og kampagnekoder ved kassen. Når du tilføjer dine personlige oplysninger, vil du se din "Ordreoversigt" i højre side. I bunden, lige over "Subtotal", finder du et link, hvor der står: "Indtast gave- eller kampagnekode." Klik på det og tilføj din 12-cifrede kode. Klik derefter på "Indløs."
Hvis du oplever problemer, når du udfylder dine personlige oplysninger (navn, e-mail, telefon), skal du prøve følgende:
- Dobbelttjek, at du har indtastet alle dine personlige oplysninger korrekt, og forsøg at fortsætte til næste trin igen
- Prøv at bruge en anden browser og/eller skift til GetYourGuide-mobilappen
- Sæt aktiviteten, du ønsker at booke, på ønskelisten, og prøv igen senere
Hvis du oplever problemer efter at have angivet dine betalingsoplysninger, kan du se mere information i artiklen 'Jeg kan ikke sende mine betalingsoplysninger. Hvad skal jeg gøre?'
Hvis du oplever problemer med at indtaste dine betalingsoplysninger (navn på kort, kortnummer osv.), skal du prøve følgende:
- Dobbelttjek, at du har indtastet alle dine betalingsoplysninger korrekt, og prøv at betale igen
- Prøv at bruge en anden browser og/eller skifte til GetYourGuide-mobilappen
- Vælg en anden betalingsmetode
- Sæt aktiviteten på ønskelisten og prøv igen senere
Hvis du forsøger at betale med kort, skal du sikre dig, at dit kort er godkendt til både internationale køb og onlinekøb. Du kan tjekke dette enten i dine netbankindstillinger eller ved at kontakte din bank direkte. Kontrollér også, at din bank ikke blokerer betalingen på grund af andre betalingssikkerhedspolitikker.
Hvis du oplever problemer efter at have angivet dine personlige oplysninger, kan du se mere information i artiklen 'Jeg kan ikke sende mine personlige oplysninger. Hvad skal jeg gøre?
Hvis du annullerer din reservation inden for afbestillingspolitikkens tidsperiode, behandles din refusion automatisk via den samme betalingsmetode, som du brugte til at booke aktiviteten. Du vil kunne se det på din konto inden for 3-5 hverdage.
Hvis din booking ikke går som planlagt, eller hvis du er utilfreds med din oplevelse og gerne vil anmode om en tilbagebetaling, skal du bruge nedenstående formular til at fortælle os om årsagen til dette. Disse anmodninger om refusion vurderes fra sag til sag.
I det usandsynlige tilfælde, at aktivitetsudbyderen bliver nødt til at annullere din booking, er du altid berettiget til fuld refusion. Hvis du har modtaget en bekræftelsese-mail fra os, behandles din refusion automatisk via den samme betalingsmetode, som du brugte til at booke aktiviteten. Du vil kunne se det på din konto inden for 3-5 hverdage.
Hvis aktivitetsudbyderen informerede dig direkte om afbestillingen, og du ikke har modtaget en e-mail med annulleringsbekræftelse fra os, skal du kontakte os ved hjælp af nedenstående formular.
Den tid, det tager for din refusion at blive behandlet, afhænger af den anvendte betalingsmetode og valuta.
For at se status for din refusion brug værktøjet nedenfor ved at tilføje din bookingreference og PIN-kode. Hvis din refusion er blevet udbetalt, vil du for de fleste betalingsmetoder se et ARN-nummer (Acquirer Reference Number) nedenfor. Din betalingsudbyder kan bruge dette til at spore tilbagebetalingen.
Sørg for, at den samme betalingsmetode blev brugt ved booking. Hvis du ikke kan bruge værktøjet, kontakt os ved hjælp af nedenstående formular.
Vores bedste prismatch sikrer, at du aldrig skal betale mere end den bedste pris, der tilbydes online. Denne garanti gælder kun, når den samme aktivitet tilbydes på præcis de samme vilkår: f.eks. sted, antal deltagere, tilgængelighed og hvad der er inkluderet.
Du kan bruge vores kontaktformular nedenfor til at sende os et link til et website, der tilbyder din aktivitet til en lavere pris. Vi tjekker, om det passer med vores retningslinjer, og udsteder en refusion af prisforskellen, hvis det er relevant. Sørg for, at prisen, aktivitetens titel og navnet på aktivitetsudbyderen fremgår tydeligt.
Husk, at vores bedste prismatch ikke gælder ved rabatter, som du kan være berettiget til på andre hjemmesider.
GetYourGuide-gavekort kan købes på vores hjemmeside, og det er nemt at tilpasse værdien. Hvis du vil ændre den valuta, som gavekortet er udstedt i, skal du blot klikke på valutasymbolet øverst på siden. Du har også mulighed for at efterlade en personlig besked til den heldige modtager.
Vores gavekort sendes pr. e-mail og kan udskrives. Modtageren kan derefter bruge koden angivet på gavekortet til at booke en eller flere oplevelser efter eget valg.
Gavekort er gyldige i 3 år fra købsdatoen.
Du kan tjekke værdien og gyldigheden af din gavekode ved at bruge værktøjet nedenfor. Det er muligt at forlænge gyldigheden for gavekoder, der udløber om mindre end 6 måneder.
Bemærk, at det ikke er muligt at forlænge gyldigheden af gavekoder til firmafordele.
Du kan afmelde markedsførings-e-mails ved enten at klikke på 'Afmeld'-linket helt nede i bunden af e-mailen eller ved at opdatere dine kontoindstillinger ved at følge instruktionerne nedenfor:
- Log ind på din konto i øverste højre hjørne af skærmen
- Vælg "Indstillinger"
- Vælg "Notifikationer" på en computer eller brevikonet på en mobil.
- Rul ned til afsnittene "Anmeldelser", "Anbefalinger" og "Rejsetips og tilbud", og slå "E-mail"-skyderne til "Fra"
- Vælg "Gem ændringer" for at afmelde
Bemærk, at du ikke kan afmelde e-mails, der vedrører din konto. GetYourGuide vil fortsat bruge dine kontaktoplysninger til at sende e-mailbekræftelser og vigtig information om dine bookinger.
Hvis du ikke kan afmelde dig på ovenstående måde eller fortsat modtager markedsførings-e-mails, efter at du har afmeldt dig, kontakt os ved hjælp af nedenstående formular:
Du kan til enhver tid slette din GetYourGuide-konto og dine personlige data.
Send venligst en anmodning om sletning af data ved hjælp af kontaktformularen nedenfor:
GetYourGuide er en online markedsplads, hvor der kan bookes ture, attraktioner, udflugter og en masse andre ting at gøre på din næste ferie eller dit næste weekendeventyr. Vi samarbejder med udvalgte aktivitetsudbydere fra hele verden. Aktivitetsudbyderne er dem, der tilbyder aktiviteterne.
Du kan booke din aktivitet online ved hjælp af vores website eller app. Du modtager din voucher via e-mail.
Vi tilbyder en række uforglemmelige rejseoplevelser. Du kan vælge mellem entrébilletter, transport, city-kort, guidede ture, hop-on hop-off-ture, vandaktiviteter, heldagsture og flerdagsture på tusinder af destinationer rundt om i verden.
Vi tilbyder ikke rejsepakker, flyrejser eller hjælp til visum. Indkvartering må kun tilbydes som en del af flerdagsaktiviteter.
Er du en lokal partner? Kontakt os via hjælpesiden.